Nieuws, februari 2007

22 februari 2007

Schriftelijk vragen extra fietsparkeerplaatsen bij station

De fractie van de SP heeft tijdens de raadsvergadering van 8 januari 2007 mondelinge vragen gesteld aan de wethouder Verkeer. De SP constateerde een tekort aan fietsparkeerplaatsen bij het station en vroeg de wethouder of hij het probleem kon onderschrijven. Het antwoord van de wethouder was dat er inderdaad een tekort aan stallingplaatsen bestaat. Het oplossen van dit tekort wilde de wethouder meenemen in de plannen voor de ontwikkeling van de Spoorzone. Het college heeft de gemeenteraad onlangs via een raadsbrief op de hoogte gebracht van haar besluit te starten met de ontwikkeling van een visie op de Spoorzone. Het tot ontwikkeling brengen van de visie zal nog geruime tijd in beslag nemen.

20 februari 2007

Diezerstraat kleurt rood van SP-ers, soep en schuursponsjes

Vandaag stond de SoeP Express in Zwolle. De SP Tweede Kamerleden Rosita van Gijlswijk, Jasper van Dijk, Hans van Leeuwen, Ronald van Raak en Agnes Kant ondersteunden de Zwolse SP’ers, onder leiding van Düzgün Yildirim. Hieronder vindt u links naar foto's en verslagen van de campagne actie.

16 februari 2007

SP haalt zwaar geschut uit de kast voor campagneknaller

Aanstaande dinsdag, 20 februari, haalt de SP alles uit de kast voor een knallende actie in de hoofdstad van Overijssel. In de Diezerstraat te Zwolle komt Tweede-Kamerlid Agnes Kant de provinciale campagne van lijsttrekker Düzgün Yildirim ondersteunen. Maar ook de fameuze ‘SoeP Express’ is van de partij om voorbijgangers een kopje echte SP-tomatensoep te serveren. Om het feestje compleet te maken zullen ‘The Amazing Stroopwafels’ het geheel van muziek voorzien.

15 februari 2007

Energiek energiedebat

Gisteravond organiseerde SP Zwolle in samenwerking met de Provinciale Statenfractie van de SP een debatavond. De algemene stelling van de avond was: 'Kiezen we voor alternatieve energie of voor kernenergie om onze honger naar energie te stillen?'. De inhoudelijke deskundigen waren Ing. Cees Th. R. Bakker, voorzitter Organisatie voor Duurzame Energie en ir. Jan Wieman, natuurkundig ingenieur bij Kerncentrale Borssele. Een politiek antwoord op de vragen die gesteld werden kwam van VVD-gemeenteraadslid René de Heer en SP-Tweede Kamerlid Paulus Jansen. De avond werd geleid door Henk Jan Karsten van RTV Oost.

12 februari 2007

Paulus oefent in Brielle

Aanstaande woensdag zal Paulus Jansen de SP standpunten verdedigen tijdens het door SP Zwolle georganiseerde energiedebat in 'Art in Motion' vanaf 19.30 uur. Zondag oefende hij alvast tijdens het politiek café van de SP in Brielle, gewijd aan het thema kernenergie, met Frank van den Heuvel en Peer de Rijk. Van den Heuvel werkt bij het Zeeuwse energiebedrijf dat een van de grote afnemers van Borssele is en is verklaard voorstander van kernenergie. De Rijk is juist propagandist van duurzame energie en tegenstander van kernenergie.

12 februari 2007

Motie landelijk verbod circussen met wilde dieren

Het welzijn van wilde dieren worden in het circus onherroepelijk aangetast. Bovendien zijn er genoeg alternatieven voor handen om het publiek te vermaken. Vandaar dat de indieners voor een verbod pleiten op circussen met wilde dieren. We hopen dat deze motie er mede aanleiding toe mag geven om in navolging van Oostenrijk ook in Nederland circussen met wilde dieren te verbieden. Onlangs is gebleken dat dit mogelijk is binnen de Europese Unie.