SP wil oplossing voor bestrating Kempenaerware.

16 september 2010

SP wil oplossing voor bestrating Kempenaerware.

De fractie van de SP in de Zwolse gemeenteraad heeft vragen gesteld over de slechte bestrating op het pleintje in de Kempenaerware in Ittersum. Doordat de straatstenen schots en scheef liggen ontstaan gevaarlijke situaties. Omwonenden melden dat zij al meerdere malen gestruikelde ouderen of kinderen overeind geholpen hebben.

De bewoners geven aan dat de slechte bestrating voor ongevallen zorgt. Het pleintje vormt namelijk een doorgaande weg van de nabijgelegen zorgwoningen naar Winkelcentrum Zwolle-Zuid. Met name ouderen -vaak moeilijk ter been- hebben last van de tegels die schots en scheef liggen. De oorzaak van de slechte bestrating ligt in de wortels van de bomen aan het plein, die steeds weer de stenen omhoog duwen. Dit wordt periodiek herstelt, maar dat is steeds een oplossing van tijdelijke aard. Buurtbewoners hebben aangegeven dit probleem al meerdere keren bij de gemeente te hebben aangekaart, zonder succes.

SP-raadslid Frank Futselaar: “De gemeente moet snel werk maken van dit probleem voor er echt een zwaar ongeluk plaatsvindt. Het kan niet zo zijn dat ouderen eerst een hindernisbaan over moeten voordat zij boodschappen kunnen doen. Ook voor de (rennende) kinderen is dit pleintje geen paradijs om in te spelen.’

De SP wil van de wethouder weten wat hij aan dit probleem gaat doen en vooral op welke termijn. Ook vraagt Futselaar zich af waarom de buurtbewoners keer op keer met een kluitje in het riet worden gestuurd.