Afdeling

SP Zwolle De SP-afdeling in Zwolle bestaat uit bestuursleden, raadsleden, actieve leden, leden en SP kiezers. Samen werken we binnen en buiten de gemeenteraad aan ons doel: een maatschappij waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit centraal staat.

Bestuursleden De ledenvergadering van de afdeling kiest jaarlijks het afdelingsbestuur, waarbij de afdelingsvoorzitter en de organisatiesecretaris van de afdeling apart worden gekozen. Het afdelingsbestuur is belast met het besturen van de afdeling en bestaat uit ten minste vijf leden. De afdeling in Zwolle vindt het contact met de mensen in Zwolle erg belangrijk. Daarom probeert de SP zoveel mogelijk op straat te staan met allerlei activiteiten.

Raadsleden In Zwolle hebben we vijf raadsleden vertegenwoordigd in de gemeenteraad, zij zijn op 18 maart 2014 gekozen door de inwoners van Zwolle. SP-raadsleden krijgen vanuit de partij een onkosten vergoeding. Dat draagt er in hoge mate aan bij, dat de SP veel campagnes, scholingen en acties kan financieren. Zo maken we tevens duidelijk dat politici geen zakkenvullers hoeven te zijn.

Actieve leden De SP is anders dan andere politieke partijen. Wij zijn niet alleen rond de verkiezingen actief, maar altijd. Wij zijn denkers en doeners. De SP afdeling Zwolle draait volledig op vrijwilligers, die er samen hard aan werken hun stad socialer maken. Dus wil je actief worden? Elke helpende hand is welkom! Op de pagina `Actief worden` kun je lezen wat je zoal kunt doen binnen de SP in Zwolle.

Leden Elk SP-lid, actief of niet is zeer welkom en waardevol. Ook onze steunleden, de leden die niet actief willen of kunnen zijn, dragen bij tot het succes van onze afdeling, zonder leden geen partij. Onze leden zijn immers de ogen en de oren van onze afdeling en voorzien de SP van veel waardevolle informatie.

SP kiezers Dankzij de SP kiezers bestaat onze fractie uit drie raadsleden. Hierdoor kunnen we ook een sociaal geluid in de gemeenteraad laten horen. Zonder onze kiezers geen raadsleden.
Dus: SP stemmers bedankt!