Afdeling

De SP-afdeling in Zwolle bestaat uit al haar leden. Onder deze leden hebben we bestuursleden, gemeenteraadsleden, actieve leden en leden die ons steunen door hun lidmaatschap. Samen werken we binnen en buiten de gemeenteraad aan ons doel: een samenleving waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit centraal staan.

Foto: SP Zwolle / Groep actieve SP'ers.

Bestuursleden

Het bestuur is belast met het besturen van de afdeling. De bestuursleden sturen samen alle actieve leden aan. Wij hebben zes algemeen bestuursleden en zij worden voor twee jaar verkozen. De afdelingsvoorzitter en de organisatiesecretaris worden apart verkozen voor twee jaar.
De afdeling in Zwolle vindt het contact met de mensen in Zwolle erg belangrijk. Daarom probeert de SP zoveel mogelijk op straat te staan met allerlei activiteiten. Dat geldt niet alleen voor actieve leden maar vooral ook voor onze bestuursleden en gemeenteraadsleden.

GemeenteRaadsleden

In Zwolle is de SP met twee gemeenteraadsleden vertegenwoordigd in de gemeenteraad. Zij zijn op 16 maart 2022 gekozen door de inwoners van Zwolle.
De SP vindt dat volksvertegenwoordigers niet meer geld hoeven te verdienen dan de mensen die hen gekozen hebben. Daarom dragen SP-gemeenteraadsleden vrijwillig een deel van hun vergoeding als gemeenteraadslid af aan de SP. Dat noemen we de solidariteitsregeling. Dat geld wordt gebruikt voor acties in de buurt, voor scholing van onze leden en andere nuttige dingen. Zo houden SP-gemeenteraadsleden 'hun voeten op de grond' en zo zorgen we voor concrete verbeteringen in de levens van gewone Zwollenaren zoals u en ik.

Actieve leden

De SP is anders dan andere politieke partijen. Wij zijn niet alleen rond de verkiezingen actief, maar altijd. Bij andere partijen heb je een paar gemeenteraadsleden die lekker verdienen en nog een paar mensen die dat ook wel willen. Bij de SP zijn gemeenteraadsleden niet belangrijker dan 'gewone' leden. Het draait juist om de 'gewone' leden!
We zijn allemaal vrijwilligers en samen werken we hard om Zwolle rechtvaardiger te maken. Echte verandering komt van onderaf en om dat voor elkaar te krijgen is elk actief lid even belangrijk. Wij zijn denkers en doeners en doordat we er samen de schouder onder zetten komen we verder!
Wil jij ook actief worden? Klik dan op deze link. Je bent van harte welkom!

Leden

Elk SP-lid, actief of niet, is welkom en waardevol. Onze leden die niet actief kunnen of willen zijn zijn net zo belangrijk. Zij dragen bij aan het succes van onze afdeling en de SP als geheel. Want zonder leden geen partij! Onze leden zijn de ogen en de oren van onze afdeling en voorzien de SP van veel waardevolle informatie. Heb je een vraag of kun je onze afdeling helpen? Stuur dan een mailtje aan zwolle@sp.nl.

SP-kiezers

Dankzij alle Zwollenaren die SP gestemd hebben bestaat onze gemeenteraadsfractie nu uit twee raadsleden. Hierdoor kunnen we een sociaal geluid voor rechtvaardigheid laten horen in de gemeenteraad. Zonder onze kiezers geen raadsleden. Dus: SP-stemmers bedankt!