Beëdiging nieuwe SP raadsleden aanstaande donderdag

11 maart 2006

Beëdiging nieuwe SP raadsleden aanstaande donderdag

Op vrijdagmiddag 10 maart werden de eerste officiële handelingen verricht om onze nieuwe raadsleden te kunnen beëdigingen. Op het stadskantoor werd door medewerkers van de griffie en Buro Verkiezingen diverse formulieren voorgelegd die moesten worden getekend. Woensdag 15 maart om 19.30 uur is in de raadszaal tijdens een officiële raadsvergadering de controle van de geloofsbrieven. Tevens wordt dan afscheid genomen van vertrekkende raadsleden.

Onze nieuwe raadsfractie voor de komende 4 jaar. V.l.n.r. Tjitske Siderius, Margriet Twisterling, Edwin Koster en Gert van Maurik.

Voor de SP is dat Düzgün Yildirim. Aan het eind van de vergadering is er een receptie in de burgerzaal van het stadhuis. Donderdag 16 maart wordt onze nieuwe fractie beëdigd. De vergadering begint om 14.30 uur. Eén voor één worden de leden naar voren geroepen en moeten zij de eed of belofte afleggen. Daarna is er een receptie met vrienden en familie. Beide vergaderingen zijn openbaar toegankelijk voor belangstellenden. Wil je dus een beetje meefeesten met de SP-fractie, kom dan ook!

Allerlei officiële documenten moeten worden getekend. Daarna werd er van de (aankomend) raadsleden een foto gemaakt voor de gemeentegids.