ROOD: PvdA moet kiezen voor SP

10 maart 2006

ROOD: PvdA moet kiezen voor SP

Net als in heel Nederland heeft ook de Zwollenaar zich gisteren uitgesproken voor een socialer beleid. Alleen de PvdA en SP behaalden zetelwinst. Nu de vorming van een nieuw college voor de deur staat, vindt ROOD dat de PvdA niet om de SP heen kan.

Grote winst voor PvdA en SP

Overal in Nederland wint 'rood'

Eigenlijk was het vier jaar geleden al duidelijk dat Zwolle voor een sociale koers kiest. ROOD had wat dat betreft meer verwacht van het college dat toen aantrad. Helaas is de afgelopen vier jaar ook in Zwolle de armoede toegenomen. Bij gelegenheid vertelden enkele PvdA’ers dat ze ook graag een socialer beleid willen.

ROOD hoopt dat de PvdA het mandaat dat de partij van de kiezers gekregen heeft serieus neemt. De keuze is niet zo moeilijk, denkt ROOD; met de SP aan haar zijde in het college kan de PvdA eindelijk toekomen aan het uitvoeren van het eigen verkiezingsprogramma. Met CDA, CU of VVD naast zich schuift de partij weer op naar rechts en zal zij belangrijke (sociale) punten moeten laten vallen. De kiezer kiest links, nu de PvdA nog!

ROOD boekte zelf ook succes gisteravond. Bestuurslid Tjitske Siderius (24) werd gekozen als raadslid voor de SP. Daarmee is zij van alle jongeren op de kieslijsten de enige die ook daadwerkelijk plaats zal nemen in de raad. De ROOD-leden kregen gezamenlijk 450 voorkeurstemmen. Met de winst voor de PvdA en SP bleek Zwolle zich ook te kunnen vinden in de verkiezingsleus van ROOD; een goede raad is rood!

ROOD Zwolle