Düzgün Yildirim nummer 28 op kieslijst SP

9 oktober 2006

Düzgün Yildirim nummer 28 op kieslijst SP

Op zaterdag 7 oktober werd in het Muziekgebouw in Amsterdam de landelijke kieslijst voor de 2e Kamerverkiezingen op 22 november vastgesteld. Afdeling Zwolle had veel kritiek op de voorgestelde kieslijst door het Partijbestuur. De kritiek van Zwolle betrof 2 belangrijke zaken:
- De lijst is onvoldoende kleurrijk en vormt daarmee te weinig een afspiegeling van de samenleving;
- Er zijn onvoldoende kandidaten die het noorden en oosten van het land vertegenwoordigen.

Düzgün YilderimOnze kritiek dat de lijst onvoldoende bevolkingsgroepen representeert is aangekomen. Hans van Heijningen, de partijsecretaris, liet weten serieus werk te gaan maken van opleidingen om Nederlanders van allochtone afkomst klaar te stomen voor volksvertegenwoordigende functies.

Tijdens de Partijraad op 23 september kwam de wijzigingsprocedure al aan de orde. De procedure zet twee personen tegenover elkaar, hetgeen wij als partij niet moeten willen. We strijden allemaal voor hetzelfde, dus beter zou het zijn om krachten te bundelen. Om dat te bereiken heeft afdeling Zwolle samen met afdeling Rotterdam een discussiestuk ingediend, waarbij kandidaten doorschuiven op de lijst i.p.v. vervallen. Tijdens de Partijraad in november zal dit verder aan de orde komen.

Afdeling Zwolle roept alle SP stemmers in Overijssel op om hun stem uit te brengen op Yildirim bij de verkiezingen. Een beter signaal dan dat kunnen we gezamenlijk niet geven, lijkt ons. Dus:
STEM NUMMER 28!