SP Zwolle klaar voor provinciale statenverkiezingen

16 januari 2007

SP Zwolle klaar voor provinciale statenverkiezingen

Na monsteroverwinningen van de SP bij de gemeenteraadsverkiezingen en Tweede Kamerverkiezingen in 2006, maakt de partij zich nu op voor de Provinciale Statenverkiezingen van 7 maart 2007. Ook in Zwolle staan SP’ers alweer klaar om ook van deze verkiezingen een historisch succes te maken.

Hoewel de mensen in Overijssel tot nu toe nog niet echt massaal warm liepen voor de SP, zou de partij bij eenzelfde stemverhouding als op 22 november nu zeven zetels halen in de Staten. Dat ten opzichte van drie zetels nu. Vrijwel overal in de provincie verdriedubbelde de SP. In Zwolle ging de partij van 6,7 % naar 17,3 %. Ook stellen steeds meer kiezers daad bij woord door lid te worden van de partij, zo mocht de SP in Zwolle ruim veertig nieuwe leden bijschrijven.

NU ZEKER!

Samen met de andere afdelingen in Overijssel werd er een verkiezingsprogramma samengesteld onder de naam ‘Overijssel Menselijker en Socialer’. Belangrijke actiepunten voor de SP zijn een beter milieu, geen luchthaven Twente, beter en betaalbaar openbaar vervoer en betere integratie.
Op 20 december werden zowel het programma als de kieslijst vastgesteld door leden vanuit de hele provincie. Op de kieslijst is Zwolle goed vertegenwoordigd met zeven Zwollenaren. Lijsttrekker Düzgün Yildirim was elf jaar raadslid voor de SP in Zwolle. De 26-jarige Joris de Koning, afdelingsvoorzitter van SP Zwolle, staat op de 10e plaats. Fractievoorzitter Margriet Twisterling van de Zwolse SP is lijstduwer van de kandidatenlijst.

De verkiezingen zullen Zwolle dan ook niet stil voorbijgaan. Ook voor deze campagne haalt de SP alles weer uit de kast. Gewapend met sponzen, folders en soep zal de partij de komende weken regelmatig op straat te vinden zijn. Kiezers kunnen de SP’ers aanschieten om te horen wat de linkse partij de komende vier jaar wil doen in Provinciale Staten (of wie weet, het college van gedeputeerden). Daarnaast raadt de SP kiezers aan om de website van de SP in Overijssel (www.overijssel.sp.nl) in de gaten te houden.

Lees het verkiezingsprogramma
Twaalf redenen om nu zeker SP te stemmen
Onze kandidaten