SP Zwolle wint prijs voor 'Beste Politieke Site 2007'

26 juni 2007

SP Zwolle wint prijs voor 'Beste Politieke Site 2007'

Afgelopen maandag werd in de raadsvergadering de prijs voor 'Beste Politieke Website 2007' uitgereikt. Op initiatief van LEV-06 is dit voorjaar een professionele jury samengesteld en zijn er criteria bedacht waaraan een goede website moet voldoen. De website van SP Zwolle werd als beste beoordeeld van alle politieke partijen in Zwolle met een 7,2.

De jury vond dat de website goed werd onderhouden en redelijk compleet was. Alhoewel men de vormgeving erg druk vond, werd de interactiviteit van de website juist geprezen. Een opmerking van de jury was dat het programma van de afdeling onvindbaar was... Opmerkelijk, gewoon even onder 'opinie' kijken in het menu.

Trofee Beste Politieke Site Zwolle

De cijfers van de SP

• Actualiteit 7,9
  • Leesbaarheid 7,2
  • Aantrekkelijkheid 7,3
  • Praktisch 6,3
  • Informatie/contactmogelijkheden 7,5
  • Toegankelijkheid 6,5
  • Interactiviteit 7,4
  • Eindoordeel 7,2

Stijging bezoekersaantallen
De website weet steeds meer bezoekers te trekken. Aan het einde van deze maand zullen naar verwachting ruim 14000 mensen de site bezocht hebben, waarvan een kleine 6000 unieke bezoekers zijn wat een nieuw record is.

Het vorige bezoekers record was in maart 2006. Ruim 9000 mensen bezochten toen de website, waarvan 4100 unieke bezoekers waren.

Als je kijkt naar de ranglijst (unieke bezoekers) van alle SP afdelingsites dan zal Zwolle deze maand naar verwachting op de 5e of 6e plaats eindigen. Dat is een prestatie wanneer je je bedenkt dat een jaar geleden de site nog 34e stond in de ranglijst.