SP Zwolle wint opnieuw prijs 'beste website'

20 mei 2008

SP Zwolle wint opnieuw prijs 'beste website'

Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft de SP in Zwolle de prijs in de wacht gesleept bij Ranking the Sites, de prijs voor beste website van een politieke partij in Zwolle. Deze prijs werd afgelopen maandagavond tijdens de gemeenteraadsvergadering uitgereikt. Deze verkiezing is georganiseerd door Lev-06 en deze heeft hiervoor een aantal professionals uitgenodigd om de websites van de Zwolse politieke partijen onder de loep te nemen. Deze professionals komen uit verschillende werkvelden, zodat alle kanten van het communiceren via een website goed werden beoordeeld.

Het commentaar van de jury op de website van de SP is als volgt:
'De website van de SP is een verademing in vergelijking met een groot deel van de andere sites van de politieke partijen in Zwolle. De site is zeer actueel. De vormgeving is een landelijk format, maar dat ziet er dan ook wel heel goed uit. Opvallend en perfect in stijl van de partij. Typografie is goed. De taal is helder en het geheel ziet er speels en brutaal uit en dat is exact de goede toon. Deze site steekt met kop en schouders boven de anderen uit.'

Foto: Jasper van Overbeek

Tot slot de cijfers van de SP:

• Actualiteit 8,0
  • Leesbaarheid 8,2