De buurt in: Pierik!

5 juni 2008

De buurt in: Pierik!

Woensdagavond 4 juli trokken een aantal SP-leden de buurt Pierik in. Er werd bij de mensen aangebeld om de huis-aan-huis-krant ZO! af te geven. In deze krant staan allerlei artikelen met oplossingen van de SP. Zo is er onder andere te lezen over een succesproject voor daklozen en hoe de zorg kleinschalig kan worden vormgegeven. Daarnaast was het uiteraard de ultime gelegenheid om de mensen te vragen wat zij van de eigen buurt vinden.

De mensen waren zeer bereidwillig om antwoorden te geven op onze vragen over de buurt. Over het algemeen werd er positief gereageerd op het feit dat de SP kwam buurten in de wijk. De mensen vinden Pierik een leuke gezellige buurt met voldoende voorzieningen en veel groen. Het is een gemĂȘleerde buurt en iedereen is zeer betrokken met elkaar.

Aandachtspunt voor de buurt is de verkeersveiligheid. Er is geen 30 km zone en weinig drempels, waardoor er hard gereden wordt in de smalle straten. Ook voldoende parkeergelegenheid verdient de aandacht. In sommige straten staan auto's half op de stoep geparkeerd. Daarnaast is er rond de Fresiastraat overlast van hangjongeren. Er wordt gedronken en vandalisme gepleegd en men heeft last van zwerfvuil. Hier en daar kunnen er verbeteringen worden aangebracht in de bestrating van het trottoir.

Het gevoel dat blijft hangen, is dat mensen tevreden zijn in de Pierik, velen wonen er al hun hele leven. De koophuizen zijn te betalen, de huurhuizen ook, de wijk heeft een groen en eigen karakter. De nadelen van een iets kleinere woning of weinig parkeerplaatsen worden voor lief genomen.