Huurprijzen Zwolse zwembaden

5 september 2008

Huurprijzen Zwolse zwembaden

De fractie van de SP heeft afgelopen donderdag vragen gesteld aan het college over de gehanteerde huurprijzen van de Zwolse zwembaden. In de Stentor van 4 september 2008 viel te lezen over een conflict tussen zwemschool Akwaak en de Zwolse zwembaden over de huurprijs van het zwembad. De zwemvereniging spreekt van 'exorbitant hoge bedragen', terwijl het zwembad spreekt over commerciƫle prijzen. De fractie van de SP wil nu weten of het college een rol wil spelen in deze kwetsie en hoe het college de huurprijs van de Zwolse zwembaden beoordeelt.

SP-raadslid Emile Hoogterp: 'Deze kwestie moet zo snel mogelijk worden opgelost. Eventueel door tussenkomst van de gemeente Zwolle. De Zwolse zwembaden moeten wat onze fractie betreft voor iedereen toegankelijk zijn, ook op financieel gebied. Het is betreurenswaardig dat een Zwolse zwemschool nu moet uitwijken naar een zwembad in een andere gemeente'.

De SP vraagt de wethouder hoe deze de gehanteerde prijzen van het Zwolse zwembad beoordeelt en of er meer organisaties zijn, die problemen hebben met de gehanteerde huurprijzen.

Lees hier de schriftelijke vragen over de zwembadprijzen

Klik hier voor het artikel in de Stentor van 4 september