SP wil inzicht in vertrekregeling directeur Wezo

14 september 2008

SP wil inzicht in vertrekregeling directeur Wezo

De fractie van de SP wil inzicht in de vertrekregeling van de voormalig directeur van de sociale werkvoorziening (Wezo). Al eerder vroeg de SP naar deze vertrekregeling. Het college stelt dat zij deze gegevens niet hoeft te verstrekken, omdat de gemeente Zwolle de sociale werkvoorziening op afstand zou hebben gezet. De SP vindt dit pure onzin. Sinds 1 januari 2008 is de gemeente namelijk verantwoordelijk voor de uitvoering van de sociale werkvoorziening en dus ook voor de financiƫle aspecten hiervan.

SP-fractievoorzitter Tjitske Siderius: 'De SP is voor transparant besturen en het niet willen geven van deze gegevens is hiermee in contrast. Het is pure waanzin. De raad is het hoogste orgaan van de gemeente Zwolle en gaat over de verdeling van gemeenschapsgeld. Het is daarom onacceptabel dat de gemeenteraad deze uitgaven nu niet kan controleren. Er gaan allerlei geruchten in de stad over de vertrekregeling van de directeur van de Wezo en het wordt tijd dat hierin duidelijkheid komt'.

De SP wil nu via officiƫle raadsvragen alsnog inzicht in deze gegevens en verzoekt de wethouder om deze te geven (eventueel in vertrouwelijkheid).

Lees hier de schriftelijke vragen aan het college