SP wil opheldering over autoloze zondag

22 september 2008

SP wil opheldering over autoloze zondag

Gisteren werd in veel steden een autovrije zondag gehouden. Zwolle was echter niet van de partij. In het kader van luchtkwaliteit en vooral de bewustwording van het beter omgaan hiervan heeft de SP eerder dit jaar vragen gesteld over de mogelijkheden om hier in Zwolle aan mee te doen. Uit de beantwoording van de wethouder bleek gepast enthousiasme voor de autovrije zondag. Nu is er een week van de vooruitgang geweest, maar geen autoloze zondag. De SP wil van de wethouder weten wat hiervan de reden is.

SP-raadslid Emile Hoogterp: 'Na onze raadsvragen heeft de SP nooit meer iets vernomen over de autoloze zondag, alleen over de week van de vooruitgang. De autoloze zondag zou een mooi slotstuk geweest zijn van de week van de vooruitgang. Het zou goed zijn als de wethouder zich vanavond uitspreekt voor een autoloze zondag in 2009. Een autovrije dag levert namelijk meer op dan alleen schone lucht: een autovrije dag geeft de straten voor één dag terug aan kinderen, fietsers en voetgangers.'

SP wil een autovrije zondag