Voorstel voor 'Week tegen de Armoede'

16 september 2008

Voorstel voor 'Week tegen de Armoede'

Op Prinsjesdag presenteert de SP in Zwolle een voorstel voor een 'Week tegen de Armoede'. Een 'Week tegen de Armoede' moet een offensief zijn tegen de armoede in Zwolle. In deze week worden er allerlei activiteiten georganiseerd met en voor mensen met een laag inkomen. De doelstelling van deze week is het aandacht vragen voor de thema's die met armoede te maken hebben. Hierbij valt te denken aan schulden, participatiemogelijkheden, voorzieningen, inkomensondersteuning etc. De 'Week tegen de Armoede' kan ook leiden tot nieuwe initiatieven en samenwerkingsverbanden in de stad.

SP-fractievoorzitter Tjitske Siderius: ' In Zwolle is het voor veel mensen goed leven. Maar, er zijn ook veel Zwollenaren die in zeer problematische en op of onder het minimuminkomen moeten leven. Vandaag is het Prinsjesdag en weer blijkt uit het koopkrachtplaatje dat mensen met de laagste inkomens en ouderen er niet op vooruit gaan. Het zou goed zijn als de gemeente Zwolle ook een offensief start tegen de armoede in onze stad'.

Een dergelijke week moet georganiseerd worden met alle organisaties en instellingen in de stad die regelmatig contact hebben met mensen in armoede situaties. Tijdens deze week kunnen goedlopende initiatieven in de stad zich presenteren. In deze week moet er met de Zwollenaren, de organisaties in de stad en de gemeente worden gesproken om de Zwolse aanpak tegen armoede succesvoller te maken.

Klik hier voor het initiatiefvoorstel