De SP in de buurt: Stadshagen!

27 november 2008

De SP in de buurt: Stadshagen!

Op zaterdag 22 november hebben een aantal SP-leden uit Zwolle en Willy Lourenssen, statenlid van Overijssel, een bezoekje gebracht aan de wijk Stadshagen. Het doel was om de bewoners te vragen wat zij van hun buurt vinden en wat er eventueel beter zou kunnen.

Over het algemeen werd onze komst als positief ervaren en wilde men graag vertellen wat zij van hun buurt vinden. Op wat minpuntjes na zijn de bewoners van Stadshagen tevreden over het wonen en leven in deze wijk. Rust en ruimte werd vaak genoemd.

Aandachtspunt voor de buurt is de zogenaamde `knip` tussen twee delen van Stadshagen waardoor men niet makkelijk met de auto van de ene kant naar de andere kant kan komen zonder enorm om te rijden. Deze belemmering is met opzet in het wegennet van Stadshagen gemaakt om het autoverkeer binnen de wijk te ontmoedigen maar leidt tot irritatie en meer kilometers door het omrijden. In het winkelcentrum mist men een goedkope supermarkt, is de bibliotheek niet goed bereikbaar voor rolstoelgebruikers en zijn sommige haltes van de bus te ver voor mensen die wat moeilijker ter been zijn.