Meer aandacht voor handhaving hondenbeleid in Zuid

17 december 2008

Meer aandacht voor handhaving hondenbeleid in Zuid

Verontruste burgers uit Zwolle Zuid krijgen geen aandacht voor de handhaving van het gemeentelijk hondenbeleid. In april 2008 hebben zij al hun twijfels uitgesproken over de effectiviteit van handhaving bij loslopende honden en overlast van hondenpoep. In augustus ontvingen zij een reactie van de wethouder met de mededeling dat het probleem moeilijk is op te lossen. Direct daarop gaven zij in een reactie weer dat zij zich niet serieus voelden genomen en dat een adequate aanpak van de problematiek ontbreekt. Tot op heden blijft een reactie van de gemeente uit.

SP fractievoorzitter Tjitske Siderius: "De SP kan zich goed voorstellen dat de mensen in Zwolle een adequate handhaving verwachten van het opgestelde beleid van de gemeente Zwolle. Ook als het gaat om het hondenbeleid. Het is logisch dat deze bewoners zich gepasseerd voelen door de wethouder nu deze de problemen niet serieus lijkt te nemen."

De SP wil van de wethouder weten of hij ingaat op de uitnodiging van de bewoners van Zwolle Zuid voor een wandeling door de wijk. Daarnaast wil de SP weten wat de controles het afgelopen jaar precies hebben opgeleverd.

Klik hier voor de schriftelijke vragen over het beleid rondom honden