Meer arbeidsgehandicpaten in dienst bij de gemeente

2 februari 2009

Meer arbeidsgehandicpaten in dienst bij de gemeente

Op initiatief van de SP komt er een plan van aanpak om meer arbeidsgehandicapten in dienst te nemen door de gemeente Zwolle. Tot op heden heeft de gemeente Zwolle geen enkele arbeidsgehandicapte in dienst. Er zijn echter voldoende taken binnen de gemeentelijke organisatie die goed door arbeidsgehandicapten en langdurig werklozen kunnen worden gedaan. De SP vindt dat de gemeente Zwolle het goede voorbeeld moet nemen en meer arbeidsplaatsen moet aanbieden aan arbeidsgehandicapten en langdurig werklozen. Het voorstel van de SP werd door de hele Raad overgenomen.

De wethouder heeft toegezegd om binnen drie maanden met een plan van aanpak te komen waarin onder andere een streefgetal wordt genoemd om eind 2010 een redelijk aantal arbeidsgehandicapten in dienst te nemen.

SP fractievoorzitter Tjitske Siderius: 'Dat werd ook hoog tijd. De gemeente kan niet van haar partners verwachten dat zij hun steentje bijdragen aan het bieden van werk voor arbeidsgehandicapten en langdurig werklozen, zonder zelf het goede voorbeeld te geven. We willen allemaal dat meer mensen aan het werk gaan, ook mensen die daarin beperkt zijn. Dit is een eerste stap in de goede richting.'