SP: Zwolle moet zich in discussie intercitystation Meppel mengen

19 april 2009

SP: Zwolle moet zich in discussie intercitystation Meppel mengen

De SP in Zwolle ontving het bericht dat de intercity van Zwolle naar Groningen mogelijk niet meer zal stoppen in Meppel. Vele ouderen en minder validen uit Meppel maken zich grote zorgen, omdat zij moeten gaan overstappen in Zwolle via de stationstunnel. Deze stationstunnel zou veel te klein zijn en bij de spitsmomenten de drukte niet aankunnen. De brandweer zou de tunnel ook als onveilig bestempelen. De fractie van de SP in Zwolle wil nu van het college weten wat haar oordeel is over het verdwijnen van Meppel als intercitystation.

Een lege stationstunnel in Zwolle

SP-raadslid Emile Hoogterp: ‘Overstappen voor ouderen en minder validen is sowieso geen pretje. In Zwolle wordt dit nog eens bemoeilijkt doordat men door de stationstunnel moet. Het kost veel tijd en wordt als erg onplezierig ervaren. Nu men van plan is om Meppel als intercitystation te schrappen, kan ik mij de zorgen en onrust van ouderen en minder validen erg goed voorstellen. Dit jaar is het jaar van de gehandicaptensport. Het overstappen op station Zwolle is voor veel mensen een onneembare horde. De gemeente Zwolle moet zich in deze discussie mengen.’

De SP wil van de wethouder weten wat het oordeel is over het verdwijnen van Meppel als intercitystation en of de wethouder de vrees en gevoelens van ouderen en minder validen deelt.

Klik hier voor de schriftelijke vragen over de stationstunnel