SP: stop het Europese verhuiscircus

23 mei 2009

SP: stop het Europese verhuiscircus

De SP in Zwolle heeft vandaag actie gevoerd tegen het maandelijkse verhuiscircus van het Europees Parlement. Elke maand verhuist het Europees Parlement van Brussel naar Straatsburg – en weer terug. Een volstrekt zinloze verspilling van tijd en geld, die de belastingbetaler volgens conservatieve schattingen meer dan 200 miljoen euro per jaar kost. De verhuizing is echter vastgelegd in Europese verdragen en – ondanks het verzet hiertegen van de SP - ook in de Europese Grondwet.

SP-afdelingsvoorzitter Frank Futselaar: β€˜Het verhuiscircus is een symbool geworden voor het Europa dat niet wil luisteren naar terechte klachten van burgers. De SP voert daarom een ludieke actie, om aandacht te vragen voor deze absurde verspilling, en te protesteren tegen de Europese Unie die ermee door blijft gaan. Op 4 juni zijn Europese verkiezingen en dan heeft de Zwollenaar de kans te laten zien dat ook Zwolle minder Brussel wil door te kiezen voor de SP.’

Klik hier voor de website www.minderbrussel.nl