Zwolse raad op de bres voor hoogbegaafde leerlingen

1 mei 2009

Zwolse raad op de bres voor hoogbegaafde leerlingen

Nadat ouders van hoogbegaafde kinderen hun zorgen hebben geuit over het onderwijs in Zwolle voor hun kinderen is er door de Zwolse raadsfracties (behalve PvdA en PBZ) een brief aan het stadsbestuur gestuurd over het ontbreken van goed onderwijs voor hoogbegaafde kinderen. Deze kinderen hebben niet voldoende aan het aanbod in Zwolle en raken daardoor overspannen en komen thuis te zitten. Ouders zijn daardoor genoodzaakt om in andere gemeenten onderwijs te zoeken dat aansluit bij het niveau van deze kinderen.

De SP heeft de brief mede ondertekend en is van mening dat de gemeente Zwolle er alles aan moet om passend onderwijs voor deze kinderen in Zwolle te organiseren (Leonardo-onderwijs). De gemeente wil graag een onderwijsstad zijn en is het middelpunt van de regio. Het is daarom vreemd dat er in een stad als Zwolle geen onderwijs voor hoogbegaafde kinderen is. Tot de tijd dat er wel onderwijs voor deze kinderen is, wil de SP dat de ouders die genoodzaakt zijn om hun kinderen buiten Zwolle te laten onderwijzen in aanmerking moeten komen voor reiskostenvergoeding.

Klik hier voor brief aan het college