Vragen over 'Mijn boom is top'

7 september 2009

Vragen over 'Mijn boom is top'

De fractie van de SP zal tijdens de raadsvergadering aan de verantwoordelijk wethouder vragen stellen over een campagne waarin de mooiste boom van Zwolle kan worden gekozen. De SP wil weten hoe het is gesteld met de waardering van bomen en groen door de inwoners van Zwolle. Tevens is de SP benieuwd waarom de gemeente denkt dat er geen aandacht voor groen zal zijn.

De aanleiding hiervoor is de tekst op de website van de gemeente:
'Het doel van deze verkiezing is om bomen en het groen in het algemeen in de stad op een positieve manier onder de aandacht te brengen van alle inwoners van Zwolle, jong en oud. De gemeente wil hierop nog extra de aandacht vestigen door tijdens de verkiezingsperiode het belang en de waarde van bomen voor de leefbaarheid in de stad uit te dragen.'

'De SP heeft niet de indruk dat er onvoldoende waardering voor groen in onze stad is, daarom wil ik weten waar de gemeente zich op baseert”, aldus SP raadslid Edwin Koster. 'De budgetten voor het onderhoud van groen zijn aanzienlijk en toch blijft de waardering achter, ik wil dan weten waarom'.