SP maakt van Dreessingel, de Dreesweg

2 oktober 2009

SP maakt van Dreessingel, de Dreesweg

De SP afdeling in Zwolle heeft vandaag het naambordje van de Dreessingel in Zwolle Zuid vervangen door ‘Dreesweg’. De partij protesteert hiermee tegen de Kabinetsplannen om de AOW-leeftijd te verhogen naar 67 jaar. De SP vindt dit plan onnodig, onzinnig en ongewenst.

SP-fractievoorzitter Tjitske Siderius: ‘Het Kabinet is volledig de weg kwijt. Drees zei bij invoering van de AOW dat oud en arm nooit meer in één zin gebruikt hoefden te worden. Het huidige Kabinet geeft deze mooie gedachte op door het gedachtegoed van Drees weg te gooien en weg te geven. De Dreessingel kunnen we daarom beter Dreesweg noemen.”

De SP voert een grootschalige campagne tegen de verhoging van de AOW leeftijd. Nu al komen oudere werklozen niet aan de bak. Zij komen straks in een uitzichtloze situatie waarin zij twee jaar langer kansloos moeten solliciteren. Dit terwijl de berekeningen laten zien dat de AOW prima betaalbaar blijft. De pensioenen over de belastingen leveren in de toekomst voldoende op om de AOW te betalen. Bovendien zijn er volgens de SP veel betere alternatieven, zoals bijvoorbeeld het aanpakken van hypotheekrenteaftrek voor huizen boven een miljoen.

Ga hier naar de campagne website '65blijft65'