Bezoek Agnes Kant aan Stadshagen valt in goede aarde

20 februari 2010

Bezoek Agnes Kant aan Stadshagen valt in goede aarde

De komst van Agnes Kant en andere kamerleden, zoals Jan Marijnissen, viel in goede aarde bij de Stadshagenaren. Juist nu het Kabinet vannacht is gevallen werd het gewaardeerd dat Agnes in Zwolle in gesprek ging met Zwolse kiezers. Samen met lijsttrekker Tjitske Siderius vroeg zij de Stadshagenaren om op 3 maart - en bij de nieuwe landelijke verkiezingen - SP te stemmen. Ook werd gevraagd naar de veiligheid in de wijk Stadshagen.

Twee groepen gingen de buurten in van Stadshagen om de buurtbewoners te enqueteren over de veiligheid in de wijk. Opmerkelijk was dat meer dan 90% verklaarde de wijkagent van Stadshagen nog nooit te hebben gezien. Bij aangiftes van incidenten bleek dat er vanuit de politie nooit terugkoppeling is geweest. De meerderheid van de inwoners van Stadshagen willen daarom een politiepost in de wijk. Een politiepost - met ruime openingstijden - maakt de politie meer toegankelijk. De wijkagent moet de wijk goed kennen en weten wat er speelt in de wijk.