Buslijn 10 gaat weer rijden in Zwolle!

2 februari 2010

Buslijn 10 gaat weer rijden in Zwolle!

Aankomende zaterdag 6 februari zal buslijn 10 weer rijden. De buslijn van Aalanden naar Zwolle Zuid is in 2009 opgeheven, omdat volgens de provincie Overijssel en het stadsbestuur de kosten te hoog waren. De Zwolse SP heeft zich altijd verzet tegen opheffing van deze buslijn en blaast de buslijn aankomende zaterdag vanaf 14:00 uur weer nieuw leven in. Met een speciale SP-bus wordt de route van de buslijn gereden. Mensen kunnen bij de ‘oude’ bushaltes in- en uitstappen.

SP-lijsttrekker Tjitske Siderius: ‘De SP ziet dat veel Zwollenaren dagelijks reizen met het openbaar vervoer. Vaak omdat ze geen alternatief hebben. Ze zijn van het openbaar vervoer afhankelijk voor werk, voor het krijgen of geven van zorg of voor het volgen van onderwijs. Het opheffen van buslijn 10 in Zwolle Zuid is voor met name ouderen dramatisch. Ouderen boven de 70 mogen aanhaken bij het WMO-vervoer, maar de overige senioren moeten het zelf uitzoeken. Dit belemmert hen in hun sociale contacten.’

De SP start aankomende zaterdag om 14:00 uur aan de achterkant van het station en rijdt de oude route langs Pierik en Zwolle Zuid. Onderweg kunnen mensen bij de ‘oude’ haltes opstappen of uitstappen. Belangstellenden kunnen zich vooraf aanmelden via zwolle@sp.nl of 06-29185325. De passagiers op de bus kunnen rekenen op een kopje koffie en krijgen de kans te spreken met de kandidaat-raadsleden van de Zwolse SP. De partij wil met deze actie duidelijk maken dat er wat hen betreft niet wordt bezuinigd op het openbaar vervoer. De dekkingsgraad en frequentie ervan moet juist flink worden uitgebreid.

De dienstregeling is als volgt:
14.05 vertrek zuidzijde station
14.15 Lindestraat