SP en LEV willen stemlokaal op Campus Deltion

17 februari 2010

SP en LEV willen stemlokaal op Campus Deltion

SP en LEV zijn verbaasd dat er tijdens de gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart geen stemlokaal bij de Campus van het Deltion College staat. ‘Een gemiste kans om 16.000 jongeren actief te betrekken bij de lokale politiek’, zo stellen lijsttrekkers Tjitske Siderius en Sibrand Hofstra. Jongeren zijn volgens de partijen de toekomst van Zwolle.

LEV en SP vinden dat jongeren zich welkom moeten voelen en de ruimte moeten krijgen om zich te ontwikkelen. Ook moeten ze een goede kans hebben op succes in onderwijs en werk en een eigen kamer of huis in de stad. Door jongeren met een stemlokaal op de Campus van het Deltion College bij de politiek te betrekken is het mogelijk om het idee dat politiek alleen iets is voor volwassenen te doorbreken. Juist jongeren hebben frisse ideeën, die een aanwinst kunnen zijn voor onze stad.

Nog geen twee weken geleden presenteerde de PvdA een onderzoek waaruit bleek dat jongeren meer betrokken moeten worden bij het Zwolse jongerenbeleid. Voor de SP en LEV geen nieuwe informatie. Jongeren worden te weinig gehoord door het huidige stadsbestuur. Illustratief was het ontbreken van de collegepartijen PvdA en CDA tijdens het leerlingendebat van het Thorbecke Scholengemeenschap afgelopen dinsdag.