Eindelijk bushalte Rodetorenplein

23 maart 2010

Eindelijk bushalte Rodetorenplein

Na verschillende acties van de Zwolse SP is het eindelijk zover: aan het Rodetorenplein is een heus bushokje verschenen! Te laat om bezoekers van de Zwolse binnenstad te beschermen tegen de wintersneeuw, maar nog op tijd voor de lenteregen.

De SP voert al langer actie om het openbaar vervoer in Zwolle aantrekkelijker te maken. Zo protesteerde de afdeling tegen het opheffen van buslijn 10 en -daarna- tegen het zinloos ongebruikt blijven staan van de bushokjes van die lijn. Er zijn immers genoeg plekken in de stad waar reizigers onbeschut op hun bus moeten wachten. Daarom zette de SP dan ook in december een tijdelijke vervangende bushalte op het Rodetorenplein, om zo aandacht te vragen voor het feit dat de gemeente de reizigers daar -letterlijk- in de kou liet staan.

Dat de acties hebben geleid tot een fatsoenlijke bushalte verheugt de SP. Toch is dit geen reden om tevreden achterover te gaan hangen. SP-raadslid Edwin Koster: "Er valt nog een hoop te verbeteren aan het openbaar vervoer in Zwolle. Daar gaan we zeker mee aan de slag. Maar het blijft mooi om te zien dat consequent actievoeren resultaat kan opleveren."