MANIFESTATIE TEGEN DE BEZUINIGINGEN VAN KLINK

28 juni 2010

MANIFESTATIE TEGEN DE BEZUINIGINGEN VAN KLINK

Afgelopen maandag kwam het bericht dat demissionair minister Klink 1,4 miljard bezuinigt op de zorg. Daarvan komt zeker 700 Miljoen op het bordje van chronisch zieken, ouderen, jongeren en gehandicapten. Ouderen zijn de dupe omdat rollators, wandelstokken en looprekken uit het basispakket worden geschrapt. Voor logopedie, ergotherapie en dieetadvies komt een eigen bijdrage van 10 euro per behandeling. Voor fysiotherapie komen niet 9 maar 12 behandelingen voor eigen rekening. En voor psychologische zorg in de tweede lijn (GGZ) moet straks 80 tot 175 euro worden betaald. Ook valt de tandzorg voor 18 tot 22 jarigen uit het pakket.

SP-kamerlid Renske Leijten: "Dit zal ertoe leiden dat mensen af zullen zien van zorg, waardoor de uiteindelijke schade veel groter wordt. Voor de mensen en voor de kosten van de zorg. Deze bezuinigingen zijn niet alleen oneerlijk maar ook onverstandig." Op initiatief van de SP komt er op dinsdag 29 juli, om 16.00 uur, een debat in de Kamer. Daaraan voorafgaand organiseren we een manifestatie om mensen die boos zijn over de bezuinigingen een podium te geven. Uiteraard roepen we iedereen op daarbij aanwezig te zijn.
Wil je meedoen en dinsdag naar Den Haag afreizen voor deze manifestatie? Je kunt je treinkaartje dan achteraf declareren bij de afdeling. Meer informatie: Frank Futselaar, voorzitter SP Zwolle, 0629185325.

Manifestatie tegen bezuinigingen van Klink