SP aan de poort bij de Wezo

17 november 2010

SP aan de poort bij de Wezo

De Zwolse afdeling van de SP zal donderdag tijdens de ochtendgloren bij de poort van de sociale werkvoorziening (WEZO) staan om mensen te informeren over de forse bezuinigingen op de sociale werkvoorziening. Bovendien zal de partij de werknemers oproepen om in verzet te komen tegen de plannen van dit Kabinet door handtekeningen op te halen en de werknemers op te roepen op 27 november naar de manifestatie tegen deze bezuinigingen te komen.

Deze actie is onderdeel van de campagne ‘Armoede werkt niet’ van de SP. De partij protesteert hiermee tegen de plannen van het nieuwe kabinet Rutte om mensen met een arbeidsbeperking (Wajong, WSW, WWB-uitkering) inkomen te laten inleveren en 30.000 banen in de sociale werkvoorziening te schrappen.

SP fractievoorzitter Tjitske Siderius: ‘Met deze plannen zullen tienduizenden mensen met een arbeidsbeperking achter de geraniums en in de armoede belanden. Zij mogen niet de rekening van de crisis gaan betalen. Ook in Zwolle zal dit ernstige gevolgen hebben. Wij roepen de werknemers van de WEZO en sympathisanten op om naar de manifestatie te komen en te protesteren tegen dit asociale afbraakplan.’

Op de campagnewebsite www.armoedewerktniet.nl kunnen mensen de petitie ondertekenen en een persoonlijk verhaal kwijt. Ook is er meer achtergrondinformatie te vinden o.a. over de manifestatie van 27 november. Het busvervoer naar de manifestatie vanuit Zwolle wordt georganiseerd door de SP en is gratis. Ondertussen hebben al meer dan 11.000 mensen de petitie ondertekend.

Wil je gebruik maken van het busvervoer van de SP? Klik dan hier om je in te schrijven.

Armoede Werkt Niet
BUSVERVOER 27 november 2010