SP verbolgen over weigering debat

22 november 2010

SP verbolgen over weigering debat

De SP in Zwolle is erg verbolgen over het feit dat de coalitiepartijen in Zwolle weigeren een debat aan te gaan over de vertrekregeling aan Kees Blok, de oud-directeur van de sociale werkvoorziening (Wezo) in Zwolle. Volgens de partij schaadt dit het vertrouwen in de politiek. Het is heel ongeloofwaardig om een slechte bestuurder twee jaar lang een royaal salaris mee te geven, terwijl er honderden mensen op de wachtlijst voor de Wezo staan die van een minimuminkomen moeten rondkomen.

SP fractievoorzitter Tjitske Siderius: 'Voormalig PvdA wethouder Knol heeft in all beslotenheid een riante vertrekregeling afgesloten met een ontslagen directeur. Hij vond het niet nodig om de gemeenteraad te informeren over de tonnen belastinggeld die hiermee over de balk werden gegooid. Het is onuitstaanbaar dat politieke partijen weigeren verantwoording af te leggen aan de Zwollenaren.'

De SP laat het er niet bij zitten en zal deze week opnieuw een beroep doen op de Wet Openbaarheid van Bestuur. Ook bereidt de SP schriftelijke vragen voor aan wethouder Van As (CU) die de SP in het debat had willen stellen. Siderius: 'Er zijn meedere wegen die naar Rome leiden. Wij laten niet los voordat alle informatie boven tafel is.'

Oppositie wil debat over vertrekregeling Wezo
SP: wethouder van As weinig transparant in Wezo-gate