Gemeenteraad laat bewoners Ittersum in de kou staan

11 januari 2011

Gemeenteraad laat bewoners Ittersum in de kou staan

De Zwolse gemeenteraad heeft besloten de grote bezwaren van bewoners in en rond de Staatsmanlaan en de Kempenaerware in Ittersum tegen nieuwe huizenbouw te negeren. Het voorstel van de SP om in ieder geval te kijken of een andere locatie voor de woningbouw mogelijk is kreeg van geen enkele andere partij steun. Hiermee worden de protesten van de bewoners, die al vanaf het begin van het proces heel duidelijk maken dat zij de nieuwe huizen in hun buurt niet zien zitten, opzij geschoven. Dit met het argument dat door de dichtere bebouwing de Staatsmanlaan meer gaat lijken op een doorgaande weg. Voor de SP is het onbegrijpelijk dat op grond van zo'n zwakke argumentatie over de bezwaren van de bewoners heen wordt gestapt.

SP-gemeenteraadslid Frank Futselaar: "Ik heb met veel bewoners gepraat en weet dat er een hoop boosheid is over de opstelling van de gemeente. Deze uitslag zal die boosheid alleen maar versterken. Bewoners verliezen op deze manier hun vertrouwen in de politiek en krijgen het gevoel geen invloed te hebben over hun eigen leefomgeving. Het is zeer treurig dat de gemeenteraad, op alleen de SP na, dit zo laat gebeuren."

SP krijgt debat over plan Ittersum
SP steunt boze bewoners Ittersum