SP: spoeddebat over op non-actief zetten directeur Wezo

28 januari 2011

SP: spoeddebat over op non-actief zetten directeur Wezo

De fractie van de SP wil een spoeddebat over het op non-actief stellen van de directeur van de Wezo. De partij heeft via de werknemers vernomen dat de directrice sinds drie weken niet meer werkt. De SP is geschrokken van dit bericht. De perikelen rondom de Wezo in Zwolle blijven maar aanhouden. Jaar na jaar wordt beterschap beloofd en doet het bestuur beloftes om de boel op orde te krijgen.

Fractievoorzitter Tjitske Siderius: ‘Miljoenentekorten, buitenproportionele vertrekregelingen en nu een op non-actief gezette directrice, de incidenten blijven maar aanhouden. Het wordt hoog tijd dat de problemen bij de Wezo worden opgelost. De Wezo moet zich richten op het bieden van aangepast werk voor mensen met een arbeidsbeperking, maar is helaas meer met zichzelf bezig dan met de werknemers. Het wordt hoog tijd dat het bedrijf onder curatele wordt gezet. De raad moet nu echt betrokken worden bij de bedrijfsvoering van de Wezo: de onderste steen moet boven.’

De SP wil zo snel mogelijk opheldering van de wethouder Sociale Zaken over het op non-actief zetten van de directrice. De partij wil onder andere weten waarom de directrice op non-actief is gesteld en hoe de problemen bij de Wezo zo snel mogelijk worden opgelost en wat de wethouder heeft gedaan om dit probleem op te lossen.