SP: vasthouden aan Hedon op Noordereiland

25 januari 2011

SP: vasthouden aan Hedon op Noordereiland

De fractie van de SP in de Zwolse gemeenteraad wil vasthouden aan het voorstel om een nieuw gebouw voor Hedon op de locatie Noordereiland te ontwikkelen. Volgens de SP biedt deze locatie de beste groeimogelijkheden voor het poppodium, zeker door de mogelijke samenwerking met de Spiegel.

Het Zwolse stadsbestuur stelt voor om alsnog de goedkopere optie van aanbouw aan de bestaande locatie te onderzoeken. De SP is het daar niet mee eens. Woordvoerder Frank Futselaar: “Er zijn de afgelopen jaren verwachtingen gewekt bij de vrijwilligers van Hedon, bij de bezoekers en bij de Zwolse burgers. We zijn het aan hen verplicht te kiezen voor de optie die de beste toekomst voor Zwolle als centrum voor muziek kan bieden.”

Daarnaast hekelt Futselaar het feit dat de discussie, die zich al zeven jaar voortsleept, nu nóg langer dreigt te gaan duren: “Het proces van Hedon is net een soap; elke aflevering eindigt met de belofte dat volgende keer de ontknoping komt, maar die volgt er nooit. Ondertussen sneuvelt verkiezingsbelofte na verkiezingsbelofte van de collegepartijen. De Zwolse kiezers hebben ons benoemd om beslissingen te nemen, laten we dat nu eens een keertje doen”.

SP boos over koerswijziging Hedon
De SP kiest het Noordereiland als nieuwe locatie voor Hedon