SP opent meldpunt eigen bijdragen WMO

23 maart 2011

SP opent meldpunt eigen bijdragen WMO

De SP in Zwolle heeft samen met gebruikers van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) een meldpunt over de eigen bijdragen in de WMO geopend. Sinds het stadsbestuur eigen bijdragen heeft ingevoerd voor de huishoudelijke hulp, de woonvoorzieningen en de vervoers-voorzieningen krijgt de SP hierover veel vragen en klachten van Zwollenaren. Met deze enquête wil de SP in Zwolle in kaart brengen wat de invoering van de eigen bijdragen betekent voor mensen die een beroep moeten doen op de WMO.

SP fractievoorzitter Tjitske Siderius: ‘De invoering van de eigen bijdragen heeft veel teweeg gebracht bij mensen. Wij ontvingen berichten dat het financiële plaatje wat mensen vooraf hadden gemaakt, wordt verstoord doordat zij opeens veel meer geld kwijt zijn aan zorgkosten. Zij hebben door de plotselinge mededeling van de gemeente zich hier niet goed op kunnen voorbereiden. De SP wil weten of het hier om incidenten gaat of om structurele problemen'.

De resultaten van deze enquête worden voorgelegd aan de gemeenteraad in Zwolle. Op deze manier brengt de SP de praktijk in de politiek. Uit de resultaten zullen ook conclusies kunnen worden getrokken hoe het beter en anders moet. Mensen zonder internet kunnen contact opnemen met 038-4605875 (Marina) of een brief sturen naar SP Zwolle, Borneostraat 30, 8022 PD in Zwolle.

Ga hier naar het meldpunt