SP verontwaardigt over verdubbeling beloning Raad van Commisarrissen Wezo

14 april 2011

SP verontwaardigt over verdubbeling beloning Raad van Commisarrissen Wezo

De voorzitter van de Raad van Commissarissen - Otto de Goeij - krijgt dit jaar een dubbele beloning. De reden daarvoor zijn de tijdelijke extra werkzaamheden voor de voorzitter in verband met de vele wisselingen in de directie van het bedrijf. De SP is verontwaardigd over het feit dat de aandeelhouders, het bestuur en de raad van commissarissen zich niets aantrekken van de maatschappelijke onrust die deze hoge beloningen veroorzaken.

Fractievoorzitter Tjitske Siderius: 'Onvoorstelbaar dat de aandeelhouders, het bestuur en de raad van commissarissen doorgaan op de oude weg van hoge beloningen voor de bestuurders van dit bedrijf. De Wezo zit op zwart zaad, maar de bestuurders gaan zonder blikken of blozen door met het vullen van de eigen zakken. We hebben mensen nodig die zich met hart en ziel willen inzetten voor de sociale werkplaats en het eigen financiële gewin taboe verklaren.

Siderius is ook verbolgen over het feit dat dit besluit eind februari al is genomen door de aandeelhouders - onder andere wethouder Piek (PvdA) - maar dat de Raad pas anderhalve maand later wordt geïnformeerd.

Gemeenteraad weigert beloning directeur Wezo van €1250,00 per dag in te perken
SP en Swollwacht: nu opheldering over fors salaris interim-directeur Wezo