SP wil bushalte bij hogeschool Windesheim handhaven

6 april 2011

SP wil bushalte bij hogeschool Windesheim handhaven

De SP in Zwolle wil dat de gemeente zorgt dat de bushalte van lijn 140 bij hogeschool Windesheim behouden blijft. Vervoerder Connexxion heeft 30 maart besloten om vanwege de vele foutief geparkeerde auto’s de bushalte te laten vervallen. De SP heeft schriftelijke vragen over deze situatie aan het Zwolse college gesteld. De partij vindt dat de gemeente zou moeten zorgen dat alle partijen dit probleem gezamenlijk oplossen. Foutief geparkeerde auto's mogen het openbaar vervoer niet verdringen. Er moet daarom handhavend op worden getreden tegen de foutparkeerders.

SP-raadslid Edwin Koster ‘Het is onacceptabel dat fout geparkeerde auto's het openbaar vervoer verdringen. De gemeente moet met Connexxion rond de tafel om de lijn terug te krijgen, met Windesheim om een helder parkeerbeleid vorm te geven en er moet stevig opgetreden worden tegen de foutparkeerders. e huidige situatie dat studenten en minder validen nu veel verder moeten lopen vanwege illegale parkeerpraktijken is de wereld op zijn kop’.

De SP wil van de wethouder weten hoe hij de situatie beoordeelt en wanneer er een oplossing voor dit probleem is te verwachten.