Snoepreisje Zwolse bestuurders is de SP een doorn in het oog

19 mei 2011

Snoepreisje Zwolse bestuurders is de SP een doorn in het oog

De afvaardiging van maar liefst twee wethouders en de burgemeester van Zwolle naar Litouwen om daar de Hanzedagen te beleven zijn de SP in Zwolle een doorn in het oog. De partij begrijpt niet dat de helft van het college van Zwolle nodig is om de Hanzedagen in Litouwen bij te wonen. Bovendien gaan er tenminste ook nog twee wethouders en vier raadsleden uit Kampen naar Litouwen. Het gemeentebestuur in Ommen heeft besloten vanwege de bezuinigingen af te zien van de reis.

SP fractievoorzitter Tjitske Siderius: ‘Onbegrijpelijk dat in tijden van forse bezuinigingen naast burgemeester Henk Jan Meijer (VVD) ook Rene de Heer (VVD) en Filip van As (CU) nodig zijn om Zwolle in Litouwen te vertegenwoordigen. Terwijl we aankomende maandagavond gaan praten over de bezuinigingen op de armsten van onze stad, gaan drie leden van het stadsbestuur op kosten van de Zwolse belastingbetaler maar liefst vijf dagen op voorjaarsvakantie. Dit is pure geld- en tijdverspilling.’

De SP heeft ondertussen vragen gesteld aan het Zwolse college wat de precieze kosten zijn van deze reis en wat de reis aan orders aan het Zwolse bedrijfsleven heeft opgeleverd. Ook vraagt de partij aan het college of zij verslag wil doen aan de gemeenteraad over wat er precies is bereikt met deze reis.