Succes SP: mogelijkheid kwijtschelding op aanslagbiljet belastingen

10 mei 2011

Succes SP: mogelijkheid kwijtschelding op aanslagbiljet belastingen

Op initiatief van de SP komt er volgend jaar op het aanslagbiljet van de gemeentelijke belastingen te staan welke mogelijkheden er zijn tot kwijtschelding van deze belastingen. Het gaat dan om bijvoorbeeld de afvalstoffenheffing en de rioolheffing. Op het aanslagbiljet van de gemeentelijke belastingen staat niet aangegeven hoe iemand kwijtschelding kan aanvragen. Er staat alleen op hoe iemand bezwaar kan maken. Wethouder Piek neemt de suggestie van de SP over om ook melding te maken van de mogelijkheden tot kwijtschelding.

SP-fractievoorzitter Tjitske Siderius: ‘De SP is erg blij dat de wethouder deze suggestie overneemt. Wij vinden het belangrijk dat mensen actief worden geattendeerd op de mogelijkheden van kwijtschelding, toeslagen en andere inkomensondersteunende regelingen. Het is een verdienste van onze hulpdienst. Zij helpen mensen met het invullen van formulieren en bij het maken van bezwaar. Onze hulpdienst vond het vreemd dat op het aanslagbiljet van de gemeentelijke belastingen niets over kwijtschelding te vinden was. Zo halen we de praktijk in de politiek.

SP wil kwijtschelding op biljet gemeentebelastingen