Zwolse SP wil minstens 500 werkhandschoenen ophalen.

19 augustus 2011

Zwolse SP wil minstens 500 werkhandschoenen ophalen.

SP-Zwolle doet ook mee met landelijke handschoenenactie. Het kabinet wil de hakbijl zetten in de sociale werkvoorziening door er 650 miljoen op te bezuinigen. In Nederland werken daar tienduizenden mensen met een arbeidsbeperking. Trotse werkers die een belangrijke bijdrage leveren in onder andere groenvoorziening, schoonmaak, postbezorging en industrie. De werknemers stappen nu uit de onzichtbaarheid en gaan samen met de SP in verzet tegen de plannen van het Kabinet.

De werknemers in de sociale werkvoorziening en de SP zijn gestart met de Ketting van Solidariteit. Zij vragen aan collega’s, buren, familie, vrienden en sympathisanten om een werkhandschoen van een steunbetuiging te voorzien. Honderden werkhandschoenen, beschreven met steunbetuigingen om de kaalslag op de sociale werkplaatsen van tafel te vegen, zijn al opgehaald. Zaterdag staat de Zwolse SP in de Diezerstraat van 11:00 tot 14:00 uur. Mensen kunnen daar hun steun betuigen aan de werknemers van de sociale werkvoorziening.

Woordvoerder Koen van Baal: ‘De actie is perfect. De werkhandschoenen staan voor trots, kracht en vastberadenheid. Precies zoals veel mensen in de sociale werkvoorziening zijn. Zwolle doet daarom van harte mee en wil minstens 500 steunbetuigingen ophalen. De SP heeft inmiddels al duizenden werkhandschoenen besteld. We streven landelijk naar tienduizenden handschoenen. Als dat lukt, gaan we écht kilometers maken met onze Ketting. Dan kan echt helemaal niemand meer om ons heen! Zelfs de machthebbers van CDA, VVD en PVV niet.’

In het hele land zullen SP’ers en WSW’ers zoveel mogelijk beschreven werkhandschoenen ophalen. Zo wordt dit de zomer waarin een Ketting van Werkhandschoenen tot in Den Haag werkelijkheid wordt. HELP de sociale werkplaatsen aan tienduizenden werkhandschoenen! Mensen kunnen ook eigen werkhandschoenen voorzien van een steunbetuiging! Alle handschoenen kunnen ingeleverd worden bij de lokale SP-afdeling aan de Borneostraat 30 in Zwolle.

Meer informatie over de actie: Ketting van Solidariteit

Ketting van Solidariteit