SP wil opheldering over fouten bij bouwwerkzaamheden

13 november 2011

SP wil opheldering over fouten bij bouwwerkzaamheden

De SP in Zwolle wil van het stadsbestuur opheldering over de fouten die zijn gemaakt bij de bouwwerkzaamheden bij de 12 apostelen. Door fouten van de aannemer is een monumentale boom onherstelbaar beschadigd. Volgens de gemeente zijn er een paar zaken niet goed gedaan. Raadslid Edwin Koster vindt dit een matige reactie en vraagt opheldering.

Raadslid Edwin Koster: ‘De SP vindt het vreemd dat de gemeente pas heeft ingegrepen na verontrustende telefoontjes van burgers. Het lijkt erop dat de gemeente heeft zitten slapen. De controle laat te wensen over. Dat heeft nu een monumentale boom zwaar beschadigd. Er moet snel duidelijkheid komen over de toetsing en handhaving bij dergelijke bouwprojecten.’

De SP wil van de wethouder weten hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ook vraagt de partij zich af of de gemeente wel voldoende grip heeft op dergelijke bouwprojecten. Verder wil men weten of de schade wordt verhaald op de aannemer of dat de Zwolse belastingbetaler hiervoor moet gaan opdraaien.