SP wil extra bushaltes in Stadshagen

15 december 2011

SP wil extra bushaltes in Stadshagen

De SP in Zwolle wil dat de gemeente bij de wijk Stadshagen bushaltes aanlegt, zodat de bewoners direct op de buslijnen 71, 171 en 74 richting Genemuiden, Zwartewaterland, Vollenhove en Emmeloord kunnen stappen. De bewoners van Stadshagen kunnen nu alleen via stadsbus 1 de wijk verlaten. De partij wil – net als Connexxion - dat de gemeente twee haltes realiseert in Stadshagen zodat bewoners niet meer hoeven om te reizen en direct naar de omliggende gemeenten kunnen.

SP raadslid Edwin Koster: ‘Er zijn veel vragen van reizigers over de bereikbaarheid van het Zonnehuis, vooral uit Zwartewaterland. Zij moeten via een omweg reizen om de bestemming te bereiken. Een directe verbinding is een terecht wens van reizigers, die vrij eenvoudig kan worden opgelost.’

Connexxion wil al jaren meer bushaltes realiseren, maar de gemeente weigert hieraan mee te werken. Verkeerswethouder Rene de Heer heeft onlangs uitgesproken dat ‘we er in Zwolle naar streven alle vormen van vervoer zo optimaal mogelijk in te zetten. Mensen moeten zelf kunnen bepalen hoe ze van A naar B willen.’

Koster: ‘Een situatie laten bestaan waarbij bewoners behoorlijk moeten omreizen om uiteindelijk in de buurgemeenten te komen past hier niet in. Als wethouder De Heer dit werkelijk meent, moet hij direct aan de slag om deze fout in het bussysteem in Zwolle recht te trekken. Ik verwacht een positief antwoord op mijn vragen.’