Gemeenteraad: isoleren woningen Dieze-Oost geen prioriteit

7 maart 2012

Gemeenteraad: isoleren woningen Dieze-Oost geen prioriteit

In de gemeenteraad is het voorstel van de SP om prioriteit te geven aan het isoleren van de woningen in Dieze-Oost verworpen. De SP deed dit voorstel naar aanleiding van buurtonderzoek in Dieze-Oost. Daaruit bleek dat de bewonwers van Dieze-Oost al jaren te kampen hebben met schimmel, kou en tocht. De SP wil dat het stadsbestuur samen met de woningbouwcorporaties binnen het project Duurzaam Diensten Bedrijf als eerste aan de slag gaat met het isoleren en energiezuinig maken van de woningen in Dieze-Oost. Alleen GroenLinks en de PvdA steunden dit SP-voorstel.

Fractievoorzitter Tjitske Siderius: 'Als gemeente pompen we duizenden euro's in een project voor het energiezuinig maken van de woningen in Dieze-Oost. Nu we zoveel geld in het project pompen kan je daar als gemeente ook wat voor terug vragen. De bewoners willen graag goede isolatie tegen de kou, tocht en de hinderlijke schimmel in hun woningen. Dat lijkt de SP een terechte vraag. Deze bewoners hebben nu meer baat bij goede isolatie in plaats van allerlei hobby-projectjes zoals zonnepanelen of aardewarmte.'

De SP zal zich blijven inzetten voor een goede en veilige leefomgeving van de bewoners in Dieze-Oost.

SP: schimmelaanpak SWZ onvoldoende
SP vraagt noodplan schimmelhuizen Dieze-Oost
Ook SWZ-woningen Hemerkenstraat ijskoud en onder de schimmel
SP legt aanbod SWZ aan bewoners Isaac van Hoornbeekstraat voor