SP: maak haast met studentenwoningen

15 maart 2012

SP: maak haast met studentenwoningen

De SP wil opheldering over de voortgang van de studentenflat aan de Burgemeester Roelenweg. Onlangs bleek dat de gemiddelde zoekduur voor een gemiddelde huurwoning in Zwolle is opgelopen tot meer dan 3,5 jaar. Een van de oorzaken hiervan is dat er veel woningen worden toegewezen aan studenten, vanwege een tekort aan specifieke studentenwoningen.

SP-raadslid Edwin Koster: 'Het enorme tekort aan studentenwoningen zorgt voor stagnatie bij de verdeling van huurwoningen. Al jaren wordt beloofd dat er een studentencomplex komt aan de Burgemeester Roelenweg. Het wordt nu tijd om meters te maken en haast te maken met deze woningen. De wethouder heeft in december gezegd dat de bouw in januari zou starten, maar tot op heden zit er nog geen schop in de grond.'

De SP wil van de wethouder weten wanneer er gestart wordt met het complex aan de Burgemeester Roelenweg. Ook vraagt de partij of de wethouder mogelijkheden ziet om in leegstaande kantoren studentenwoningen te realiseren.