Zwolse SP-hulpdienst loopt storm!

30 maart 2012

Zwolse SP-hulpdienst loopt storm!

De hulpdienst van de Zwolse SP heeft het afgelopen jaar meer dan 100 verschillende hulpvragen behandeld. Zoveel hulpvragen heeft de hulpdienst niet eerder in 1 jaar ontvangen. De hulpdienst behandelt vragen en problemen van Zwollenaren met werk, wonen, inkomen of belastingen. De medewerkers proberen samen met de hulpvrager een oplossing te zoeken.

Coördinator Marloes Boot: 'De stijging van het aantal hulpvragen is niet verwonderlijk. Door de forse bezuinigingen van het Kabinet Rutte en het stadsbestuur komen steeds meer mensen in de problemen. Zij kunnen nauwelijks rondkomen. Maar ook veel mensen verdwalen in het woud van regels en procedures.'

Meerdere malen signaleerde de hulpdienst een probleem dat heeft geleid tot een politieke oplossing. Bijvoorbeeld de slechte voorlichting van de gemeente Zwolle over kwijtschelding. Via de gemeenteraad heeft de SP-fractie bereikt dat het aanslagbiljet gemeentelijke belastingen voortaan informatie over kwijtschelding bevat én dat de beslissing op de aanvraag voor kwijtschelding voortaan een berekening bevat, zodat de aanvrager zélf kan controleren of de beslissing juist is.

Mensen met een vraag of probleem op het gebied van wonen, werk, inkomen of belastingen kunnen contact opnemen met de hulpdienst via 06-39550536 of via hulpdienstzwolle@sp.nl. De service van de hulpdienst is voor iedereen gratis.