Rood Zwolle: Wethouder de Heer levert half werk

16 april 2012

Rood Zwolle: Wethouder de Heer levert half werk

Met de 400 extra fietsenstallingen die wethouder De Heer (VVD) begin februari liet plaatsen bij het station, heeft hij half werk geleverd. Uit onderzoek van de Zwolse afdeling van ROOD, de jongerenorganisatie van de SP, blijkt dat het tekort aan stallingen nog niet is verdwenen.

Aan de Westerlaan is nu inderdaad genoeg ruimte voor de fietsen, sinds de nieuwe stallingen zijn geplaatst. Dit geldt helaas niet voor de andere stallingen aan de Oosterlaan en aan de zuidzijde van het station. Daar staat en ligt een overvloed aan fietsen voor, achter en naast de volle rekken te dringen om een plekje. Hier is dus nog niets veranderd.

ROOD wil graag meer aandacht voor dit probleem. De organisatie wil iedereen die zijn fiets stalt bij het station duidelijk maken dat genoeg fietsenrekken een heel normale gemeentelijke voorziening zou moeten zijn. Vandaar dat ROOD kaartjes aan de gestalde fietsen heeft vastgemaakt met daarop de slogan ‘FietsieFoetsie?!’ Dit slaat op het beleid van de gemeente. Enerzijds zorgt zij niet voor genoeg stallingen, anderzijds voert de gemeente alle fietsen af die niet in de stalling staan.

ROOD roept mensen op om in actie te komen voor hun fietsenparkeerplaats bij het station en de gemeente te wijzen op haar verantwoordelijkheid.

ROOD: extra fietsenstallingen druppel op gloeiende plaat
ROOD biedt wethouder bronzen fietsbel aan