SP vraagt beter onderhoud fietspaden

3 juni 2012

SP vraagt beter onderhoud fietspaden

De fractie van de SP wil dat het geld voor de proef ‘fiets je fit’ wordt geschrapt en besteed wordt aan het verbeteren van fietspaden in Zwolle. Maandagavond zal de partij het voorstel doen om deze € 25.000 niet te besteden aan een coördinator van Travers om het fietsen in Zwolle te promoten, maar met dit geld de hobbelige straten en fietspaden in Zwolle te verbeteren.

SP raadslid Edwin Koster: ‘Deze €25.000 gaat zitten in bureaucratie, posters en voorbereidingskosten. De Zwolse fietser heeft daar geen enkel voordeel van. Door de fietspaden in Zwolle te verbeteren zetten we het geld in op een betere bereikbaarheid van Zwolle voor fietsers. Dat is veel slimmer, omdat de fietsroutes zo comfortabeler worden. Dat is een service aan de huidige fietsgebruikers. Zo worden de ambassadeurs voor fietsgebruik echt beloond. Het past ook bij de ambitie om een gastvrije stad te zijn voor zowel bezoekers als bewoners.’

Al eerder vroeg de Zwolse SP in het kader van de crisis om een opknapbeurt voor de hele stad. Naast dat het snel werkgelegenheid oplevert, zorgt het ook voor een schonere, veilige en groenere stad. In dat plan vroeg de SP ook om het verbeteren van de fietsroutes in Zwolle.

Bijlage: amendement