Succes SP: bezuinigingen GGZ van de baan

18 juni 2012

Succes SP: bezuinigingen GGZ van de baan

Een meerderheid van de gemeenteraad steunt het voorstel van de SP om niet te bezuinigen op preventiemaatregelen binnen de geestelijke gezondheidszorg GGZ). Hiermee blijven de bestaande preventiemaatregelen bestaan.

SP fractievoorzitter Tjitske Siderius is blij met de steun van de Raad. ‘Dit was waarschijnlijk het domste bezuinigingsvoorstel van het college. Drempels opwerpen voor mensen die dringend psychische hulp nodig hebben, maakt de problemen op langere termijn alleen maar groter. Voorkomen is nu eenmaal beter dan genezen. Het is goed dat de raad dit bizarre voorstel heeft weggestemd.’

Siderius zag op haar werkbezoek bij de politie dat mensen met psychische problemen een gevaar kunnen zijn voor henzelf en voor hun omgeving. Ook haar bezoek bij het 1000 jongerenplan liet zien dat het (financieel) onmogelijk maken van psychische hulp de kansen op de arbeidsmarkt voor jongeren verkleind. Siderius: ‘Fijn, dat deze mensen nu nog steeds terecht kunnen bij Dimence voor hulp.’

SP: niet dom bezuinigen maar sociaal investeren