SP: verkeersveiligheid niet met reces

9 juli 2012

SP: verkeersveiligheid niet met reces

De SP wil uitleg van het stadsbestuur over het verwijderen van de wegversmallingen in de Tesselschadestraat. Na enkele botsingen heeft de wethouder besloten om de zwart-wit gestreepte palen weg te halen. Deze palen zijn geplaatst nadat buurtbewoners structurele overlast hadden door hardrijders. De partij vraagt zich af waarom de wegversmallingen in deze straat niet het gewenste effect opleverden en welke maatregelen het stadsbestuur nu gaat nemen.

SP raadslid Edwin Koster: ‘Het verkeer moet veilig zijn voor alle deelnemers, dus voor autorijders, fietsers en wandelaars. De paaltjes zijn geplaatst om het verkeer veiliger te maken. Na meederde meldingen van aanvaringen met de paaltjes zijn ze direct weggehaald. De vraag blijft waarom er niet is gekozen voor het beter laten opvallen van de paaltjes in plaats van ze zomaar weg te halen. De Tesselschadestraat wordt nu weer een racebaan en de vraag is of het verkeer wel daadwerkelijk veiliger wordt.’

De SP wil weten op basis waarvan in het verleden is besloten om juist te kiezen voor deze wegversmallingen. Ook wil de partij weten wat het stadsbestuur gaat doen om de Tesselschadestraat daadwerkelijk verkeersveilig te maken voor alle gebruikers.