Aantal hulpvragers bij SP-hulpdienst gestegen met 30%

31 januari 2013

Aantal hulpvragers bij SP-hulpdienst gestegen met 30%

De hulpdienst van de Zwolse SP heeft het afgelopen jaar veel werk verzet. In vergelijking met vorig jaar is het aantal hulpvragers met 30% gestegen. De hulpdienst behandelt vragen en problemen van Zwollenaren met werk, wonen, inkomen of belastingen. De medewerkers proberen samen met de hulpvrager een oplossing te zoeken.

Coördinator Marloes Boot: 'Een groot deel van de hulpvragen betrof de zoektocht naar een woning. De urgentieregeling is afgeschaft, waardoor het voor veel mensen lastig is om een passende woning te vinden. Met stip op twee stonden mensen die problemen hadden met de gemeente Zwolle, onder andere over hun bijstandsuitkering en over de kwijtschelding van gemeentelijke heffingen.‘

Volgens coördinator Marloes Boot is de stijging van het aantal hulpvragen niet verwonderlijk. ‘Door de forse bezuinigingen van het Kabinet Rutte en het stadsbestuur komen steeds meer mensen in de problemen. Zij kunnen nauwelijks rondkomen. Maar ook veel mensen verdwalen in het woud van regels en procedures.'

Mensen met een vraag of probleem op het gebied van wonen, werk, inkomen of belastingen kunnen contact opnemen met de hulpdienst via 06-39550536 of via hulpdienstzwolle@sp.nl. De service van de hulpdienst is voor iedereen gratis.