SP wil debat over investering van zorggeld in computerlessen

18 januari 2013

SP wil debat over investering van zorggeld in computerlessen

De SP in Zwolle wil snel een debat met wethouder Dannenberg (CDA) over de innovatiegelden voor de zorg. In 2011 is er door de gemeente Zwolle meer dan 2 ton beschikbaar gesteld voor innovatieprojecten in de zorg. Nu blijkt dat het geld onder andere wordt uitgegeven om ouderen de ‘virtuele omgang met een tablet aan te leren’. De SP vindt dat geld dat bestemd is voor de zorg van ouderen, niet aan computercursussen moet worden besteed.

SP fractievoorzitter Tjitske Siderius: ‘Het project voor innovatie in de zorg is bedoeld om te bekijken hoe de zorg effectiever en innovatiever kan worden georganiseerd in Zwolle. De SP vindt dat het geld moet worden besteed aan de zorg voor ouderen, bijvoorbeeld door te investeren in wijkverpleegkundigen of de thuiszorg. Computerles voor 70-plussers is leuk, maar geen doel van het Zwolse zorgbeleid. Bovendien worden er door vrijwilligers in de wijkcentra al dergelijke cursussen voor ouderen verzorgd.’

De SP heeft een debat aangevraagd over dit onderwerp. Aankomende maandagavond wordt er over dit verzoek gestemd.