Leerlingen Ambelt bezoeken SP-raadslid in parlement

12 juni 2013

Leerlingen Ambelt bezoeken SP-raadslid in parlement

Op donderdag 13 juni bezoekt een groep van 30 kinderen van de speciale onderwijsinstelling De Ambelt het SP-raadslid Tjitske Siderius in de Tweede Kamer. Siderius was in januari dit jaar op werkbezoek op de Ambelt en heeft daarop de kinderen uitgenodigd voor een tegenbezoek.

Siderius bezocht in januari de Ambelt om onder andere te praten over de gevolgen van de participatiewet en de invoering van het passend onderwijs. Zij was hierbij zeer onder de indruk van de inzet van het personeel en de nieuwsgierigheid van de kinderen. Siderius: ‘Door mijn bezoek aan de Ambelt heb ik veel geleerd. Het is dan niet meer dan eerlijk om een tegenbezoek te organiseren dat net zo leuk is en waar de kinderen misschien ook iets van opsteken over de Tweede Kamer.’

Siderius werkt in het dagelijks leven naast haar raadslidmaatschap als fractiemedewerker Sociale Zaken in de Tweede Kamer. Op het programma voor de kinderen van de Ambelt staan onder andere een rondleiding door het gebouw en een ontmoeting met een Kamerlid van de SP.